Nye forældre

Hos Jacob Holms Minde gør vi hvad vi kan for at skabe en tryg og blid start for både store og små.

Vi anbefaler at indkøring af børn og forældre tager minimum 14 dage. Nogle børn har brug for lidt mere tid, andre kortere.

Den første dag

Den første dag afsætter vi en time til jeres møde. Her vil vi gerne høre en masse om barnet, familien, dets vaner og liv indtil nu. Herfra lægger vi i fællesskab en plan for, hvordan jeres barn skal indkøres. I løbet af de første to uger skal barnet lære at sige farvel og se at mor eller far går – men også kommer igen og henter senere. Derudover er det vigtigt for os at barnet knytter sig til en af de voksne på stuen, som står for indkøringen, så barnet her kan finde en tryghed i alt det nye.

Det videre forløb

I takt med at barnet bliver mere tryg ved institutionen, øger vi den tid, hvor forældrene er væk. Her er det vigtigt for os at understrege, at vi tager udgangspunkt i det enkelte barn og planlægger indkøringen ud fra hvad barnet kan magte.

I kan altid spørge

Det er også essentielt for os, at forældrene er trygge ved indkøringen og trygge ved de voksne, der skal tage hånd om jeres barn/børn. Derfor er der heller ingen spørgsmål, der dumme, ligegyldige eller fjollede. Spørg løs og spørg igen, hvis svaret kom lidt uklart. Efter de første 3 måneder, inviterer vi jer til en samtale om hvordan det går med jeres barn på stuen - men I er også selv velkomne til at give fat i personalet for en samtale om jeres barns trivsel.